כאבי גב תחתון כליות

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאבי גב תחתון כליותכאבי גב תחתון יכולים להופיע בכל גיל, החל מגיל ההתבגרות ועד לגילאים בוגרים. כאבי גב תחתון הוא כאבים שכיחים במיוחד בדור הנוכחי בו רובנו עובדים מול מסכים. אצל חלקנו כאבי גב תחתון הם כאבים כרוניים, הזנחה של הכאבים ואי קבלת טיפול יכולה להשפיע עלינו באופן ישיר מבחינה בריאותית ואף להעיד על מחלות שונות. בכל מקרה בו מופיעים לכם כאבי גב חשוב להכיר את דרכי ההתמודדות ולהגיע לייעוץ רפואי.

 

כאבי גב תחתון כליות – מה עושה הכליה?

התפקיד של הכליה הוא חשוב ולכל האיברים הפנימיים שלנו יש קשר ישיר עם עמוד השדרה. כאבי גב תחתון וכליות הן לרוב דבר גנטי ולכן, הורה שמזהה בעיה כזאת אצלנו צריך להיות בפיקוח על הילד. התפקיד של הכליות הוא לשמור על הגוף שלנו. כל מה שאנחנו מכניסים לגוף עובר דרך הכליה, לטוב ולרע. התפקיד של הכליה הוא לאזן את רמת הרעלים בגוף לשמור על מינרלים וניקוז השתן. על אף גודלה הקטן של הכליה היא מסננת כ-1,500 ליטר דם ביום והיא מסתמכת על שרירים נוספים כמו שרירי המותן. בכל מקרה של בעיה בעמוד השדרה יכולה גם הפעילות של הכליה להיפגע . ברגע בו הכליה אינה עובדת בצורה תקינה הכאב יהיה באזור הגב התחתון ולאחר מכן יגיע לישבן. 

כאבי גב תחתון כליות – האם יש קשר?

חשוב להדגיש, לרוב כאבי גב תחתון לא יצביעו על בעיה מערכתית אלא על שריר תפוס או פריצת דיסק. עם זאת, קיימים מקרים בהם כאבי הגב מצביעים על בעיה מורכבת יותר – במיוחד כאשר מדובר על כאבים כרוניים. בחלק קטן מהמקרים כאבי גב יכולים להצביע על פגיעה בכליות. בחינה יסודית של המטפל יכולה לאבחן האם מדובר על כאב גב שמקורו בכליות. כאבי גב תחתון יכולים להעיד על מספר דברים: פגיעה ברקמה בעמוד השדרה, כאבים עקב פציעה ברקמות האגן ומחלת כליות. הקושי הגדול הוא להבדיל בין כל הגורמים לכאבי הגב מכיוון שהתסמינים לרוב יהיו דומים. חשוב להגיע לאבחון מהר ככל הניתן מכיוון  שדיחוי הבדיקה עלול להוביל לנזק בלתי הפיך לכליה. 

גם הסובלים מכאבי גב לא באמת יכולים לדעת האם הכאב נובע מהכליות או מגב תחתון מכיוון שהאזורים סמוכים אחד לשני. אבנים בכליות גם הם יכולים להצביע על כאבי גב. ישנם תסמינים מדויקים אשר יכולים לעזור לכם להבחין האם מדובר על כאב גב תחתון עקב פגיעה בכליות או גורם אחר:

  • כאבי גב תחתון עקב פגיעה בכליות מאופיינים עם בחילה חוזרת והקאות.
  • כאבי גב תחתון עקב פגיעה בכליות מאופיינים עם חום גבוה, דם בשתן, תחושת חולי כללית ואפילו תחושה ש הקאה ללא הקאה עצמה.
  • כאבי גב תחתון עקב פגיעה בכליות מאופיינים במתן שתן עכור, דם בשתן, ריח שונה בשתן, מתן שתן תכוף ועוד. תוכלו למשש מעל אזור הכליה כדי לבדוק האם אתם חשים כאב באזור.

האם מדובר על כאב גב תחתון עקב פגיעה בכליותכאבי גב תחתון כליות – אפיון

הבדיקה הראשונה שאתם צריכים לעשות כדי לוודא האם הבעיה היא בכליות או בעיה אחרת שגורמת לכאבי גב תחתון היא בדיקה מעבדה. כאשר יש חשד שהכאב נובע עקב בעיה בכליות ישלח אתכם הרופא לבדיקות דם ובדיקות שתן כדי לוודא את כמות החלבון בשתן, קריאטינין בדם, בדיקה האם קיימים ניטרטים ותאי דם לבנים בדם, חיידקים ועוד. אם בדיקת המעבדה יצאה תקינה ועדיין יש חשד לבעיות בכליות יישלח אתכם הרופא לבדיקת CT ובמקרים חריגים אף לבדיקת MRI.

יש מקרים בהם קיים בלבול בין פגיעה וכאב בכליות לבין כאב בגב. כאב כליות מתרחש מתחת לכלוב הצלעות משני צידי עמוד השדרה בגוף שלנו. הכאב ירגיש עמוק יותר מאשר כאב גב. ניתן לחוות כאבים בשני צידי הגוף, תלוי אם הכאב משפיע רק על כליה אחת או על שתי הכליות. מבעד לכך, כאבי כליות יכולים להוות השפעה על בטן, מפשעה וירך. כאב גב מצד שני לרוב יהיה מזוהים עם כאב יותר באזור האמצעי של הגב, אך לעיתים הכאב יכול לעבור לצידי הגב התחתון. גם כאבי גב שלא מטופלים יכולים להתרחב לאזורים אחרים ולכן, אם קיים חשש שמדובר על מחלה זיהומית בכליות שאחד מהתסמינים שלה הוא כאבי גב יש לאתר את הבעיה ולפתור אותה מהשורש. 

למי פונים?

במקרים רבים כאבי גב אינם מטופלים היטב, אבחון הכאב במרפאות השונות יכול להיות מאוד בסיסי ומסתכם בשריר תפוס או מתוח. עם זאת, אבחון מדויק יכול להוביל לשמירה על בריאות המטופל. נכון, לרוב כאבי הגב יהיו בגלל שרירים תפוסים ולא בגלל מחלות כאלה ואחרות. דרך ההתמודדות עם כאבי גב היא באמצעות שינוי אורח חיים, ישיבה נכונה, פיזיותרפיה ועוד. ובכל זאת, רצוי להגיע למכון אשר מתמחה במיוחד בכאבי גב ושם תוכלו לקבל את הטיפול המלא למציאת שורש הבעיה. במקרה בו מדובר על כאבי גב ידועים או לא ידועים בגלל כליה, תוכלו לקבל הכוונה רפואית מקצועית להמשך התהליך. המטרה של המרפאה היא להעניק לכם את כל מה שאליו אתם נדרשים כדי שתוכלו לשמור על שגרת חיים בריאה.

במרפאה תוכלו למצוא פתרונות שונים לבעיות בכאבי גב. הטיפול הנפוץ והיעיל ביותר הוא באמצעות פיזיותרפיה שם אתם מתרגלים תרגילים לעבודה על גמישות הגב ומתיחת השרירים. התרגול נעשה גם במרפאה וגם בבית, ההתמדה היא מה שתקבע איך תרגישו בסוף הטיפול. מבעד לכך, כאשר כאבי גב הם חמורים ניתן להיעזר גם בטיפולים תרופתיים. במקרים חריגים הפתרון לכאבי גב מסתכם בניתוח, אך זאת האפשרות הראשונה העדיפה מכיוון שהגב שלנו הוא יחסית רגיש, ליתר דיוק עמוד השדרה.

כאבי גב תחתון כליות
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן