עקמת נעורים – האם יש ניתוח שיכול באמת לפתור מצב של עקמת?

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עקמת נעורים – האם יש ניתוח שיכול באמת לפתור מצב של עקמת?היא אמנם איננה נחשבת כתופעה נפוצה וסובלים ממנה רק 3 אחוזים מבני הנוער, ובכל זאת, היא מטרידה מאד ויכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות חייהם ועל התנהלותם היום יומית.

לצד טיפולים שונים, שהוצעו לסובלים מעקמת נעורים, מוצע כיום הליך טיפולי חדשני, פרי פיתוח ישראלי, הנחשב למהפכה של ממש בתחום. מדובר בניתוח קצר יחסית, שאורכו שעה בלבד, והחלמתו מהירה הרבה יותר מכפי שהוצע בעבר.

מה הוצע עד היום?

נכון להיום, 3 אחוזים מבני הנוער, בטווח הגילאים 8 עד 14, סובלים מעקמת נעורים. מדובר בעיוות של עמוד השדרה, שכבר במאות קודמות זוהה כבעיה המצריכה מענה מיוחד, שהוצעה לה טיפולים שונים, כמו חבישת מיישרים וסדים מיוחדים. עקמת נעורים יכולה להופיע בשלוש דרגות חומרה שונות, כשלכל אחת מהן מוצע טיפול מסוג אחר וכל אחת מהן באה לידי ביטוי בצורה שונה.

במקרים של עקמת קלה ההליך הטיפולי המוצע הם תרגילים פיזיותרפיסטיים, הנעשים בליוויה של פיזיותרפיסטית המתמחה בכך. תרגילים אלה מחזקים את מערכת השלד ועוזרים ליישר את העיוות שנוצר בו. במקרים של עקמת בינונית, מוצע, כטיפול, מחוך מיוחד, המשמש כמענה למשך מספר שנים. יש ללבוש אותו בכל יום בין 18 עד 20 שעות כדי להשיג את התוצאה הרצויה.

במקרים של עקמת קשה, הטיפול המוצע הוא ניתוח. הליך פולשני ולא פשוט. עד היום, הסובלים מעקמת נעורים בדרגת החומרה המתקדמת ביותר עברו ניתוח מורכב, הכולל קיבוע של חוליות הגב באמצעות מוטות העשויות ממתכת ו – 20 ברגים, שהוחדרו אל חוליות עמוד השדרה. מדובר היה בניתוח האורך בין 5 ל – 6 שעות, שנלווים אליו לרוב לא מעט סיבוכים וגם קשיים רבים, המלווים את המנותח לאורך כל חייו. למרות הקושי שבדבר, נאלצו מטופלים רבים לבחור בהליך זה מחוסר ברירה, שכן לא הוצע לו חלופה אחרת, שיכולה לעזור לאלה הסובלים מעקמת נעורים בדרגת החומרה הגבוהה ביותר.

מה מוצע כיום?

חברה ישראלית בשם ApiFix פיתחה שתל מיוחד, אותו מחברים אל נקודת העיקום המרכזית של עמוד השדרה במסגרת הליך זעיר פולשנית ותוך שימוש בשני ברגים בלבד במקום ב – 20. הליך זה יכול להחליף את הניתוח שהוצע עד היום ולספק מענה פשוט וטוב יותר לסובלים מהעקמת. מדובר בניתוח שאורך כשעה בלבד, שלאחריו, וכחלק מתהליך השיקום, נדרש המטופל לבצע תרגילים פיזיוטרפיים שונים במשך מספר חודשים כדי לחזור לתפקוד מלא. השתל קיבל את אישורו של משרד הבריאות והוא נמצא בשימוש כיום הן בבתי החולים באירופה ובקרוב צפויים להשתמש בו גם בארץ.

יתרונות ההליך החדש

לפי דבריו של פרופסור יזהר פלומן, מנהל המרכז הישראלי לניתוחי עמוד שדרה ב"אסותא", שתל זה מתבסס על טכנולוגיה מיוחדת המזכירה את המחוך ומאפשרת קיבוע בלתי הפיך של עמוד השדרה. מטרתו העיקרית של ההליך, הכולל שימוש בשתל זה, היא למנוע את החמרת העקמת כפי שקורה לאורך השנים ולספק פתרון חלופי, באמצעות טכניקת זעיר פולשנית לניתוח שהיה מקובל עד היום.

את הניתוח יוכלו לעבור צעירים הסובלים מעקמת נעורים ובמגוון בתי החולים שבארץ. מדובר, ללא ספק, בהליך חדשני ומתקדם מאד, שאישורו מהווה הבעת תמיכה בטכנולוגיה הייחודית שבו וברעיון שמסתתר מאחוריו. זוהי הזדמנות עבור כל אלה, הסובלים מהעקמת, ליהנות ממענה רפואי יעיל ופשוט הרבה יותר המחליף הליך פולשני מורכב, שהחלמתו קשה ומלווה בלא מעט בעיות הפוגעות באיכות החיים.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן