כאבי גב כתוצאה מתסמונת פירברומיאלגיה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאבי גבמי שחווה כאבי פיברומיאלגיה תכופים בוודאי יוכל להעיד כאילו פשוט אין הפסקה מהכאב, והם עשויים לכלול גם כאבי גב. שליש מהאנשים הסובלים מכאבי גב כרוניים, סובלים גם מפיברומיאלגיה. כשמתבוננים על המספרים מהכיוון השני, ניתן לראות כי 49% מהאנשים הסובלים מפיברומיאלגיה, סובלים גם מכאבי גב. למעשה, בעבר חיפשו רופאים תחילה כאבי גב, במהלך אבחון פיברומיאלגיה.

חשוב לקבל אבחון מדויק של כאבי הגב, ורופאים רבים המטפלים בפיברומיאלגיה, יכולים להעריך גם גורמים אפשריים לכאב. יחד עם זאת, מומלץ לבקש הפניה למומחה לכאבי גב, על מנת לקבוע את הטיפול הרפואי ההולם.

השפעת כאבי גב על פיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה שייכת לקבוצת הפרעות הנקראות תסמונות רגישות יתר מרכזיות. למרות שהגורמים הבסיסיים לשני המצבים הם שונים. כך למשל, כאבי גב עשויים להיגרם כתוצאה מבעיה בדיסקים בחוליות, קיימים מספר קווי דמיון בין שני סוגי הכאב. אחד מהם היא התחושה לפיה מצבי כאב כרוני גורמים לאדם להיות ב'כוננות גבוהה', מצב אותו מכנים חלק מהרופאים כעוררות יתר, והשני הוא כאב משתלט על כל ההוויה, גורם לעייפות, דיכאון וחרדה אשר הופכים את החיים למתישים.

מדענים מסבירים כי כאבי פיברומיאלגיה משפיעים באופן חמור על ליקויים ניכרים בתפקודי גוף, מגבילים יותר את הפעילות הקשורה לתנועת גב, כמו גם את הפעילות הקשור לתפקוד גופני כללי. הסובלים מכאבי גב בפיברומיאלגיה מקבלים פחות תמיכה חברתית ואיכות הבריאות שלהם מופחתת במידה ניכרת.

יכולת ההליכה והפעלת הגפיים מופחתים בהרבה בהשוואה לאנשים בריאים, ומטופלים רבים (בעיקר נשים) עם פיברומיאלגיה חשים כאילו הם מבוגרים יותר מכפי שהם באמת. יחד עם זאת, השפעות הכאב אינן מתבטאות בליקויים פיסיים בלבד אלא גם במצב נפשי, במיוחד כשלכאבים נלווים גם כאבי גב, המעמידים את המטופלים בקריטריונים לדיכאון או חרדה קלינית.

טיפולי פיברומיאלגיה עם כאבי גב

הטיפולים הרפואיים המומלצים כוללים תרופות לשיכוך כאבים, אך אלו בדרך כלל אינן מספיקות לרוב האנשים, במיוחד לסובלים מכאבי גב. לכן מומלץ לקבל טיפולים מקיפים נוספים המשלבים גישות מסורתיות ואלטרנטיביות.

שינויים באורח החיים – תסמיני כאבי פיברומיאלגיה וכאבי גב משתפרים עם שינויים בריאים באורח החיים, כגון תזונה נכונה, הגברת הפעילות הגופנית וירידה במשקל במידת הצורך.

טיפול בתחום בריאות הנפש – חרדה, דיכאון ובעיות שינה עלולים להחמיר את הכאבים, ושיטות טיפול מקיפות כוללות טפולים פסיכולוגיים הממוקדים בדיכאון וחרדה.

פיזיותרפיה – כאב גב הוא תחום הטיפול העיקרי של פיזיותרפיסטים. הם מלמדים את המטופל כיצד לעבור את היום בצורה יעילה יותר, ומראים לו כיצד לנוע כך שכאבי הגב יופחתו והחיים יהפכו לקלים יותר למרות הפיברומיאלגיה.

טיפולים אלטרנטיבייםדיקור סיני, ביופידבק וטיפול במוסיקה מסייעים בהקלת כאבי גב. מומחי טיפול בכאב בקיאים במורכבות הטיפול ומציעים גישות חלופיות יעילות.

כשאדם מתמודד עם כאבי גב ופיברומיאלגיה, הוא עשוי להרגיש כאילו הוא נלחם בשתי חזיתות, אך שילוב הטיפולים מגבירים את הסיכויים להקלת תסמיני הכאב.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן