לייזר רך: הטיפול המומלץ לכאבי גב

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

 לייזר רך: הטיפול המומלץ לכאבי גבכאבי גב הם מנת חלקם של רבים מאתנו, המלצה חדשה של איגוד הרופאים האמריקאי אומרת כי יש להעדיף טיפולים שאינם תרופתיים והכוונה היא לטיפולים משלימים בהם לייזר רך.

להמלצה זו מצטרף גם פרופסור דניאל רייס, אורתופד בכיר הטוען כי יש להעדיף טיפולים משלימים בכאבי גב כגון פיזיותרפיה, דיקור, הידרותרפיה ולייזר רך אשר אינם גורמים לתופעות לוואי בעוד לטיפולים תרופתיים יש להתייחס כאל מוצא אחרון.

על הטיפול

הטיפול בלייזר רך מתבצע בעזרת מכשיר בי-קיור לייזר המשלב טכנולוגית לייזר רך עוצמתית ויעליה מבחינה קלינית במכשיר נוח ובטוח לשימוש. רופאים רבים מצטרפים להמלצה זו כאשר מדובר בטיפול בבעיות אורתופדיות וכן בדלקות שונות. פרופסור רייס, מייסד המחלקה האורתופדית ברמב"ם מתבטא בדבר יעילות הטיפול במכשיר במצבים של כאב הן כמרכיב טיפול עיקרי והן כמרכיב משלים. הטיפול אינו כרוך בסיבוכים בעוד שימוש בתרופות אנטי דלקתיות וכן בסטרואידים עלול להוביל לתופעות לוואי. חוות הדעת החיובית על הטיפול במכשיר כוללת מחקרים אשר נערכו באוניברסיטאות בארץ ובאיטליה וכן על ניסיון של מטפלים.

יעילות מוכחת

מחקר אשר נערך באוניברסיטה ברומא מוכיח את יעילות הטיפול בהשוואה לזה התרופתי, הוכח כי השימוש בבי-קיור לייזר לשיכוך כאבים יעיל לפחות כמו זה התרופתי ויתרונו הוא בכך שזו טיפול טבעי, לא פולשני ובטוח. הטיפול בלייזר רך נמצא כיעיל בטיפול בכאבי מפרקים ונעשים בו שינויים והתאמות המגבירים את יעילותו.

יתרונות ודרך פעולה

כ-80% מבני גילאי 60-80 סובלים מכאבים כאשר הראשון ברשימה הוא כאב הנגרם מבעיות גב ולאחריו כאבי ברכיים. המכשיר מטפל ביעילות רבה בשני המצבים המדוברים. המכשיר פועל באמצעות לייזר הקרוי רך או קר אשר הוא למעשה אנרגיית אור החודרת לעומק הרקמות וגורמת לשחרור אנדורפינים המסייעים בשיכוך כאבים.

בנוסף הוא מעודד ייצור אנזימים נוגדי דלקות וממריץ אץ זרימת הדם באזור הפגוע באמצעות הרחבת צינורות הלימפה המאפשרת ניקוז יעיל של הדלקת. כל הפעולות הללו נכללות במכשיר אחד קטן, קל ונוח לשימוש ביתי. איכות החיים נוכח השימוש במכשיר שונה לחלוטין מזו שלפני הטיפול בעזרתו, ראשית ישנה שליטה על התהליך הטיפולי באופן עצמאי בידי המטופל, שנית, עלויות הטיפול יורדות והעצמאות של החולה עולה.

ריפוי ללא תופעות לוואי

עיקרון חשוב ברפואה הוא לתת עדיפות לטיפול אשר אינו עלול לעורר בעיה נוספת. כאבים הנובעים מבעיות אורתופדיות או נוירולוגיות לרוב מטופלים בזריקות או כדורים אשר אמנם נותנים מענה לתסמינים אולם עלולים להוביל ליצירת תסמינים אחרים ותופעות לוואי שונות. הטיפול בלייזר הרך אינו מעורר תופעות לוואי ויעילותו עולה אל מול טיפולים באמצעים אשר הגוף מפתח סבילות מולם לאורך זמן כך שהשפעתם פוחתת דוגמת טיפול בסטרואידים.

הטיפול בבי-קיור לייזר משכך כאבים, יעיל ובלתי מזיק בכל הקשור בטיפול בכאבי שרירים ושלד וכן הוא בעל יכולת ריפוי לדלקות ופגיעות טראומה. מגוון הבעיות הגופניות בהן מטפל המכשיר הוא רב וכולל כאבי גב, כאבי שרירים, נקע בקרסול, בעיות ברכיים, מתחיות שריר, צוואר תפוס, דורבן בעקב ועוד.

רופאים מדווחים כי נעשה שימוש במכשיר בטיפול במצבים של כאב אקוטי וכרוני והמכשיר הוביל לתוצאות חיוביות אצל רוב המטופלים. בכ-80% מהמקרים נמנעו סיבוכים דלקתיים הכאבים פחתו בכמה דרגות לעומת מטופלים אשר טופלו בשיטות אחרות. הטיפול במכשיר מונע סיבוכים נוירולוגיים , תחושתיים וכן מפחית סיבוכים תפקודיים ואסתטיים.

עוד על טיפול בלייזר למניעת כאב

לייזר רך: הטיפול המומלץ לכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן