טיפול בגב תחתון תפוס

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

דמיינו לעצמכם את התרחיש הבא – השעון מעורר מצלצל, אתם עודים לקום מהמיטה לעוד יום עמוס בשגרת החיים הבלתי פוסקת אשר כולל – עבודה, טיפול בילדים, סידורים לבית, ואולי אפילו תספיק להשחיל בלו"ז העמוס שלכם אימון גופני קצר. כשלפתע – אתם עומדיםבאיזה שלב יהיה עליכם לעזוב את הכל ולפנות לרופא לצורך קבלת טיפול בגב תחתון תפוס לקום מהמיטה שלכם, ואתם מרגישים את הגב התחתון שלכם נתפס בצורה חזקה ובלתי רגילה. באותו רגע אתם מבינים שלא תוכלו לצאת בכלל מהמיטה באותו היום, ולפתע כל התוכניות הרבות שהיו לכם למשך אותו היום מסתיימות בן רגע.

ולא סתם – כאבים בגב התחתון מהווים את אחד הסימפטומים הרפואיים המוכרים והנפוצים ביותר בעולם כיום, זאת כאשר מחקרים רבים מלמדים אותנו על כך שבערך 80 אחוזים מאוכלוסיית העולם, יסבלו במהלך החיים שלהם לפחות פעם אחת, אם לא יותר – מגב תחתון תפוס. מה גורם לכאבים עזים בגב התחתון? מה הם הסימפטומים השונים המעידים על גב תחתון תפוס? באיזה שלב יהיה עליכם לעזוב את הכל ולפנות לרופא לצורך קבלת טיפול בגב תחתון תפוס? כל זאת ועוד, בכתבה הבאה שלפניכם.

טיפול בגב תחתון תפוס – מבוא לכאבי גב תחתון

תוך כדי הזמן שאתם קוראים את השורות הללו, בערך 15 אחוזים מכלל האנשים בעולם סובלים מכאבי גב תחתון, ממש ברגע נתון זה. יתר על כך, 4 מכל 5 אנשים בעולם כולו יחוו כאבי גב תחתון או גב תחתון תפוס לפחות פעם אחת בחייהם, זאת כאשר אנשים רבים יחוו את כאבי הגב התחתון מעל לפעם אחת, אלא מספר פעמים במהלך החיים שלהם. ולא סתם הגב התחתון הוא אזור כל כך רגיש וכל כך פגיע בגוף שלנו – שכן דובר על המנוף הגוף שלנו אשר סוחב תחתיו את מרבית המשקל הגופני שלנו, כאמור, מדובר על תפקיד חשוב ביותר. בשל העובדה שלגב התחתון שלנו ישנו תפקיד בעל חשיבות רבה במהלך היום יום שלנו, אזי שהגב התחתון משלם את המחיר ונפגע לעתים קרובות מאוד.

טיפול בגב תחתון תפוס – מה זה בכלל כאבים בגב התחתון או גב תחתון תפוס?תוך כדי הזמן שאתם קוראים את השורות הללו, בערך 15 אחוזים מכלל האנשים בעולם סובלים מכאבי גב תחתון

כשאתם שומעים את הביטוי "גב תחתון תפוס" או "כאבי גב", דעו לכם שמדובר במרב המקרים על כאבים אשר מתרחשים החל מתחת לקו הצלעות שלנו, עד לקו אשר נמתח מעל העכוז. לעתים, כאבי גב תחתון מקרינים גם את כאבם, אשר מוגשים בעכוז עצמו, ולפעמים גם באזור האגן או הירך. התסמינים שאנשים חווים כשהם מרגישים את גבם התחתון תפוס, הם תסמינים אשר מתבטאים בדקירות עזות, כאבים חזקים, והרגשת שריפה. מדובר על כאבים שיכולים להיות חדים מאוד מחד גיסא, או עמומים מאוד מנגד, ומדובר על כאבים אשר יכולים להתרחש ברגשות עוצמה קלות, בינוניות, או חזקות. הרמה החזקה ביותר של גב תחתון תפוס שאנשים יכולים להרגיש, היא דרגת עצה שיכול להגיע לרמה שבה קשה מאוד לזוז או לעמוד בצורה ישרה. מבחינת משך הזמן שכאבי הגב יכולים להתרחש בהם, אזי שכאבים חריפים יכולים להתרחש עד למשך של 6 שבועות, וכאבים כרוניים יכולים להתרחש למשך ופרקי זמן של מעל ל12 שבועות לעתים קרובות.

מתי ובאילו מקרים ומצבים הגב התחתון שלנו יכול להיתפס?

הגב שלנו יכול להיתפס בכל מיני מצבים. למשל, שיש חוסר איזון גופני כמו במצב של עודף משקל או היריון, נוצרת סיטואציה שבה החל הקדמי של הגוף סוג של ”מושך“ את החלק האחורי ואז הגב יכול להיתפס. זה יכול לקרות גם כתוצאה ממבנה לקוי של החוליות שלנו למשל, בשל העובדה שאנחנו מנהלים אורח חיים יושבני ולא מרבים להזיז את הגוף, או לא מבצעים פעילות גופנית על בסיס קבוע.

טיפול בגב תחתון תפוס – באילו מקרים נאלץ לפנות לרופא להמשך טיפול רפואי?

המקרים הבאים עלולים לסמן לכם כי כאבי הגב התחתון שאתם מרגישים הוא אינו שגרתי, וכי עליכם לפנות בצורה מיידית לאבחון המצב הרפואי והמשך ההליך הרפואי שלכם אצל רופא מקצועי ומוסמך – כאבי הגב אשר נמשיך למשך זמן העולה על 6 שבועות, כאבי גב תחתון אשר מקרינים לרגליים, והפרעות או חולשות שונות בסוגרים. יש כל מיני סוגים של טיפולים שיכולים לעזור גם במצב אקוטי שבו הגב נתפס כמו למשל עיסוי רפואי, טיפול אתך אוסטיאופט, דיקור, טיפול באמצעות חשמל וכדומה, אבל גם טיפולים אשר מסייעים מלכתחיל להגיע למצב הזה כמו למשל טיפולי מגע כמו טווינא ושיאצו התורמים להזרמה של דם וחמצן, טיפולי פיזיותרפיה אשר עוזרים לנו לחזק את השרירים וגם פעילות גופנית כמו הליכה ושחייה על בסיס קבוע יכולים לסייע למנוע מצב של גב תפוס.

טיפול בגב תחתון תפוס – הטיפים הבאים מובאים לידיכם על מנת שתוכלו לדעת לטפל בגב תחתון תפוסטיפול בגב תחתון תפוס – באילו מקרים נאלץ לפנות לרופא להמשך טיפול רפואי?

  • בניגוד לדעה הרווחת בקרב אנשים רבים – המנעו משכיבה ממושכת במיטה ואי תזוזה גדולה. תזוזות פשוטות ושגרתיות, בדמותן של הליכה קלה, ואפילו שחייה, יכולות לעשות פלאים לכאבי הגב שאתם מרגישים.
  • נסו לבצע חימום מקומי לגב התחתון, או קירור מקומי שלו – במקרים רבים זה עלול לעזור
  • שימוש במגוון רחב של תרופות אשר נוגדות כאבים ומשכחי כאבים שונים – כמובן שרק בהמלצת רופא ותוך מרשם רפואי מסודר.
  • נסעו לבצע מתיחות קלות לגב, לעתים מתיחות מדגישות את הכאב, אך תורמות רבות למעבר שלו.
  • הקפידו לישון על מזרן איכותי אורטופדי התואם למצב הפיזי שלכם
  • אם אתם סובלים מכאבי גב אל תזניחו אותם, אלא טפלו בהם באחת או יותר מהדרכים המסייעות לטפל.
  • אם אתם יושבים שעות ממושכות, חשוב לקום אחת לכמה דקות ולבצע מתיחות, ללכת קצת…
  • כדאי גם לנהל אורח חיים המשלב פעילות גופנית מתונה.
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן