פריצת דיסק אחרי לידה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

פריצת דיסקבאופן עקרוני פריצת דיסק יכולה לפקוד כל אדם בכל גיל שהוא אך כיום ידוע כי ישנן קבוצות אוכלוסייה מסוימות הנמצאות בסיכון מוגבר לסבול מתופעה זו כשבין היתר מדובר בנשים הרות, שלא מאפשרות לעצמן לנוח מספיק במהלך חודשי ההיריון האחרונים, בהם הלחץ המופעל על עמוד השדרה רב ביותר.

בכל רגע נתון מופעל על עמוד השדרה שלנו עומס מסוים ובניגוד למה שרבים חושבים, בזמן הישיבה מופעל על עמוד השדרה התחתון שלנו עומס רב יותר בהשוואה לעומס המופעל עליו בזמן עמידה.

למעשה כשאנחנו יושבים ישיבה גמלונית, מרושלת וברכינה לפנים, אנו מפעילים על עמוד השדרה התחתון שלנו לחץ הגבוה פי 1.8-2 מהלחץ שאנו מפעילים עליו בזמן העמידה. ככל שהמשקל של הבטן יהיה רב יותר, כך העומס המופעל על עמוד השדרה יהיה גבוה יותר ולפיכך אין זה פלא שנשים בהיריון מתקדם מהוות קבוצת סיכון לסבול מפריצת דיסק.

לתת לדיסק הבין חולייתי להתחדש

הדיסק הבין חולייתי ניחן ביכולת התחדשות מסוימת אך על מנת שיוכל להתחדש לאחר מצבים של שחיקה ובלאי, יש להניח לדיסק ולא להפעיל עליו עומס ולחץ. במצבים בהם מופעל לחץ עודף על הדיסק, שכבות הקרומים הסיביות העוטפות את הגרעין הג'לטיני שבמרכז הדיסק נפרצות והולכות באופן כזה שתהליך הפריצה יותר מהיר מתהליך האיחוי וההחלמה.

כאשר יותר ויותר קרומים נפרצים, מתחיל להתרחש נזק גם לסיבי העצבים העוטפים את הדיסק ונוצרת תחושת כאב. זה הזמן שבו הגוף מאותת לנו להפחית את העומס ולתת לדיסק הבין חולייתי להחלים. התעלמות מקריאות הגוף עלולה להוביל למצב של פריצת דיסק. מצב זה עלול להוביל לכאבים חמורים, חולשת שרירים, בעיות תחושתיות ועצביות ועוד.

המשמעויות של פריצת דיסק לאחר הלידה

מצב של פריצת דיסק מחייב טיפול רפואי ובנוסף מחייב הימנעות מביצוע פעולות שונות שעשויות להחמיר את המצב. למעשה הזנחה של מצב זה עלולה להוביל לנזקים בלתי הפיכים, קחו זאת לתשומת לבכם. מאחר והתינוק דורש תועפות של תשומת לב ואנרגיה, הרי שקיימת עדיפות להגיע למעמד הלידה בבריאות שלמה. במצב של פריצת דיסק, האם עשויה לסבול מכאבים ואף להתקשות באספקת צרכיו הבסיסיים של התינוק.

פריצת דיסק בקרב הורים טריים לתינוקות

לסיום ברצוננו לציין כי לא רק שההיריון עצמו עלול להגדיל את הסיכון לפריצת דיסק אלא גם השנה הראשונה לאחר הלידה. הכוונה היא לכך שהורים לתינוקות נמצאים בקבוצת סיכון לסבול מפריצת דיסק על רקע האופן בו הם מתרגלים להרים את תינוקם. כאשר התינוק קטן מאוד, ניתן להרים ולשאת אותו בדרכים שונות ללא חשש מפגיעה בעמוד השדרה כשחלק מהדרכים אינן יעילות או מועילות לגב כלל וכלל.

לרוע המזל צורת ההרמה והנשיאה משתמרת ומתקבעת לאורך הזמן ואז כאשר התינוק כבר כבד יותר, עלול להיגרם נזק לגב. אי לכך, מומלץ ביותר לתרגל כבר בתחילת חייו של העולל צורות הרמה ונשיאה תקינות, על מנת שהרגלים מזיקים לא יתקבעו וישתמרו לאורך חיי התינוק.

חשיבות ההתייעצות עם פיזיותרפיסט

על מנת שתוכלו לקבל מידע מדויק ומקצועי בנוגע לאופן שבו ניתן למנוע פריצת דיסק בהיריון או בקרב הורים לתינוקות או לכל הפחות למזער את הסיכוי לפריצת דיסק, באפשרותכם לפנות לפיזיותרפיסט העוסק בתחום. בפגישה קצרה תוכלו ללמוד כיצד להרים או לשאת התינוק בצורה נכונה ויעילה ומאילו פעולות מומלץ להימנע על מנת לצמצם את העומס המופעל על עמוד השדרה. וזכרו – התינוק שלכם צריך אתכם בריאים ובעלי גב חזק וגמיש. לא פחות מכך.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן