פריצת דיסק תאונת עבודה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בקשת תו נכהישנו מגוון רחב של מקצועות שמעמידים את העוסקים בהם בסיכון לפריצת דיסק וחשוב להיות ערים לכך שכן לא תמיד הנפגע מקשר בין הפציעה שחווה לבין משלח ידו. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שברוב המוחלט של המקרים פריצת דיסק היא פגיעה הנוצרת כתוצאה ממאמץ חוזרני, כלומר משחיקה מתמשכת של הדיסק, שיכולה להימשך אף שנים רבות.

חשוב מאוד להבין כי גם אם פריצת הדיסק לא התרחשה באופן פתאומי אלא באופן הדרגתי ביותר, עדיין ייתכן כי ניתן יהיה להגדיר אותה כתאונת עבודה וזאת בהתאם לתורת המיקרו טראומה. הכוונה היא לכך שכיום ניתן להכיר בפריצת הדיסק כתוצאה של פגיעות קטנות ומצטברות כשכל פציעה קטנה היא מיני תאונה העומדת בפני עצמה.

הדברים פשוטים יותר כמובן כשמדובר בפריצת דיסק שהתרחשה באופן טראומטי ופתאומי כמו למשל במקרה שבו הפציעה התרחשה בעקבות נפילה מסולם או נפילה מפיגום במקום העבודה או במהלך תאונת דרכים בדרך לעבודה לצורך העניין.

הפעולות שיש לבצע לצורך בירור ומימוש הזכויות

בכל מקרה של פריצת דיסק שהתרחשה במסגרת העבודה או כתוצאה מתנאי העבודה, ישנו סיכוי לא רע שלנפגע מגיעות זכויות מסוימות מטעם המוסד לביטוח לאומי. בנוסף לכך, ייתכן מאוד כי יהיה באפשרותו להגיש תביעה ישירה נגד המעביד שלו או נגד גורמים אחרים שהיו מעורבים בנזק שנגרם לו. על מנת שיוכל לברר ולממש את הזכויות שלו, עליו לנקוט בפעולות הבאות להלן:

  • לדווח באופן מידי לגורם האחראי במקום העבודה על פגיעות גוף או למעביד על פריצת הדיסק.
  • לפנות לקבלת טיפול רפואי בחדר מיון ללא דיחוי וסמוך ככל האפשר לפגיעה.
  • חשוב לציין באוזני הרופא האחראי בחדר המיון כי מדובר בפציעה שארעה בעבודה ולפרט בנוגע לנסיבות הפציעה.
  • יש לשמור פרטי התקשרות עם עדים למקרה הצורך.
  • חשוב להמשיך לקבל טיפול רפואי תוך ציון כל התלונות והמגבלות כתוצאה מהפגיעה.
  • ישנה חשיבות עליונה לפנות לעורך דין לתאונות עבודה המכיר את תחום הנזיקין ובקיא ברזי המוסד לביטוח לאומי. תפקידו הראשוני של עורך הדין הוא להעריך את סיכויי ההצלחה של התביעה ולהנחות את הנפגע בנוגע להמשך דרכו בנושא זה.

קביעת סכום הפיצויים על ידי המוסד לביטוח לאומי

אם בסופו של דבר ייקבעו למבוטח אחוזי נכות בשיעור שלא עולה על תשעה אחוז, הרי שלא יהיה זכאי לפיצוי כספי כלל מעבר לדמי הפגיעה שיקבל עבור הימים שבהם לא היה בכושר עבודה. לעומת זאת אם יקבל בין עשרה לתשעה עשר אחוזי נכות, יהיה זכאי למענק שתלוי בגובה שכרו ערב התאונה ובאחוזי הנכות (מענק זה ניתן באופן חד פעמי). אם ייקבעו למבוטח יותר מעשרים אחוזי נכות, יהיה כבר זכאי לקצבה חודשית מטעם המוסד לביטוח לאומי.

חשוב לציין כיעד לפני מספר שנים ניתן היה לקבל אחוזי נכות על רקע הפגיעה האורתופדית או על רקע הפגיעה הנוירולוגית בלבד (הגבוה מבין השניים). כיום לעומת זאת, לאחר שבג"ץ פסק בעניין, ניתן ליהנות מהצטברות של אחוזי הנכות בגין הפגיעה הנוירולוגית והאורתופדית. כמו כן לפי תקנה 15 לתקנות הביטוח הלאומי, אם הפגיעה בעמוד השדרה הובילה לפגיעה בכושר העבודה וכתוצאה מכך גרמה לירידה בהכנסות המבוטח, ייתכן מאוד שניתן יהיה להגדיל במידה מסוימת את אחוזי הנכות.

מה יש לעשות במקרה של דחיית התביעה?

אם התביעה של המבוטח להכרה בפריצת הדיסק ממנה הוא סובל כתאונת עבודה נדחתה על ידי פקיד התביעות של המוסד לביטוח לאומי, יהיה באפשרותו להגיש תביעה נוספת לבית הדין האזורי לעבודה.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן