כאבי גב לאחר רכיבה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאבי גבכאבי גב בקרב אנשים הנהנים מספורט הרכיבה על סוסים, הם תופעה נפוצה, אך קיימות שיטות רבות לסייע במניעת כאבים אלו, להקל עליהם ולהמשיך לרכב בנוחות. מטופלים רבים אשר סובלים מכאבי גב לאחר רכיבה, מעוניינים להמשיך ולשמור על התחביב הספורטיבי שלהם. לכן בעזרת רופאים, מבצעים תחילה אבחנה המאתרת את הגורם המדויק לכאבי גב, אשר תבודד אותו מבין הגורמים הרבים השונים. עם ביצוע האבחנה לגורם העיקרי לכאב גב, ניתן להרכיב תכנית טיפול מותאמת אישית.

גב בריא

הגב משפיע על כל הגוף, ובהעדר פציעה או מצבים רפואיים חריגים, ניתן לבצע מגוון נרחב של תנועות גמישות המאפשרות לבצע כל פעילות ספורטיבית, כולל דהירה על סוסים, ריצה למרחקים או קפיצות לגובה.

מדריכי רכיבה מלמדים את הרוכבים תנועות בטוחות ליציבות הגב, וישיבה נכונה בעת הרכיבה. שינויים עדינים ביציבת הגב מאפשרים שינויים באיזון לאורך הגב, ובנוסף, יש להבין את קצב התנועה של הסוס, מהירות דהירתו ואופן תנועתו.

גורמים נפוצים לבעיות גב

לא כולם התברכו בעמוד שדרה מושלם, ובנוסף לפגיעה ברורה, רוכבים עלולים לסבול מבעיות מבניות הגורמות לכאבי הגב.

מבנה הגב

קיימות מספר בעיות בריאותיות משותפות לרוכבים על סוסים, כולל רוכבים מקצועיים. הבעיה הנפוצה ביותר קשורה לדיסק, שנקרא כאבי גב תחתון. חלק מהאנשים חווים תחילה כאב גב מתון יחסית ולאחר מכן סובלים מבעיות מורכבות יותר.

אנשים אחרים נולדים עם מומים בגבם, אשר גורמים להם לעיתים לפציעות או בעיות מסוימות. כך, למשל, מצב בריאותי שנקרא ספונדלילוליזתזיס, הידוע בשם 'גלישת עמוד השדרה', ו'תסמונת מעבר', מאופיין בתנועה חריגה של האגן.

סוגיית רקמות רכות – כשהכאב אינו נובע מבעיות בעצמות, הוא עשוי להתרחש כתוצאה מהרקמות הרכות בלבד, כלומר, השרירים, הרצועות והגידים התומכים בעמוד השדרה. בנוסף, בעיות עצביות עלולות לגרום לכאבי גב.

רופאים מסבירים כי לא כל כאב גב נובע מהחלק האחורי, ולעיתים בעיות בבלוטת הערמונית בקרב גברים, ואנדומטריוזיס בקרב נשים מתבטאים בכאבי גב. בהתחשב בכל הגורמים האפשריים לכאבים, ובדיקת היסטוריה רפואית מפורטת של המטופל, ניתן לקבל אבחנה מדויקת.

אפשרויות טיפול

בהתאם לגורם לבעיה, ניתן לטפל בכאבי הגב באמצעות מגוון שיטות המפחיתות את הכאבים.

טיפולים אלטרנטיביים

רוכבים רבים מעדיפים טיפולים אלטרנטיביים, כגון טיפולי דיקור, כירופרקטיקה, אולטרסאונד, חום וקרח, עיסוי, יוגה או פילאטיס. כל אחת משיטות טיפול אלו מקלה את כאבי הגב לאחר שבוצעה האבחנה. בחלק מהמקרים טיפולים אלו יעילים ביותר, ובמצבים אחרים הם עשויים להקל את המצב כשעדיין קיים צורך בקבלת טיפולים רפואיים.

מומחים ממליצים להוסיף תרגול פלדנקרייז, שיטת הגברת המודעות לגוף, לתכנית הטיפול. במונחי פתרון בעיות הכאב, זהו טיפול יעיל המתמקד בהגברת המודעות לתנועה. הרעיון הוא שכל אדם מקשיב למקום בו הוא חש הכי נוח עם גופו, ולומד שיטות אפשריות נוחות אחרות לתנועה, על מנת שלא לנוע כל הזמן באותו דפוס, מה שעלול לגרום לחוסר הנוחות.

שחייה – רופאים מאמינים כי שחייה היא שיטה יעילה ביותר לרוכבים שפיתחו בעיות בגב. תנועת השחייה מאפשרת תנועות סיבוב עדינות לגב, ופעולת השחייה משיבה את השרירים לאיזון הדרוש לרכיבה. בנוסף, המים מקלים את הלחץ מהדיסקים. זוהי שיטת טיפול יעילה ביותר לרוכבים עם בעיות גב כרוניות, הקשורות לדיסק.

טיפולים רפואיים – מעבר לכאב הראשוני הקשור לדיסקים, השלב השני מתרחש במצב בו הדיסק נקרע, הדיסק פוגע בעצב וצובט אותו, ואז הרוכב עשוי לפתח חולשה או חוסר תחושה ברגליים.

מקרים אלו ניתנים לטיפול עם סטרואידים אפידוראליים, כשקורטיזון מוזרק סביב העצבים בגב. בהתאם למצב ולנסיבות, טיפולים אלו משפרים באופן משמעותי את הבעיות גם בקרב רוכבים מקצועיים הנמצאים בנקודות שונות בקריירה שלהם.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן