פעילות גופנית מועילה לסובלים מפריצת דיסק – על יתרונות שחייה, פילאטיס ויוגה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

פילאטיס יוגה ושחיה מסייעים במקרה של פריצת דיסקטיפולים אלטרנטיביים ומשלימים מסייעים להקלת כאבים הקשורים לפריצת דיסק. ההיכרות עם השיטות החלופיות מובילה לרגיעה ומונעת את הצורך בטיפולים פולשניים.

חלק מהאנשים משתמשים ברפואה משלימה בשילוב עם טיפולים סטנדרטיים להקלת כאבי גב הנגרמים כתוצאה מפריצת דיסק. שחיה, פילאטיס ויוגה הן בין השיטות החלופיות המעולות הבטוחות להקלת הכאבים.

תרגילי שחייה לפריצת דיסק

התרגול עצמו אינו מרפא את הדיסק הפגום, אך שחייה בעוצמה נמוכה מסייעת לפעילות רציפה הדרושה לבריאות הגוף, ללא החמרת הכאב. יש להתייעץ עם הרופא טרם תחילת התרגול ולבקש הדרכה לגבי תרגילים ספציפיים מפיזיותרפיסט. את התרגול יש להתחיל בעדינות, ולהגביר את העוצמה בהדרגה.

בימים הראשונים של הכאב, פריצת דיסק גורמת לאדם הסובל מהכאבים להישאר במיטה. אך מנוחה מוגזמת מחלישה את השרירים ומקשיחה את המפרקים.

אם הכאבים מקשים מידי על הליכה, תנועת ההצפה על המים מפחיתה את העומס על השרירים, ושחייה במים הרדודים של בריכה הוכחה מבחינה מדעית כמרגיעה את הגב. יש לבצע תרגילי פעילות גופנית במים או שחייה בעוצמה נמוכה במשך חצי שעה בכל פעם, ולהגביר את הקצב והעוצמה בהתאם לצורך.

התרגילים המבוצעים במים הם פשוטים וכוללים הליכה קלה במים או תמיכת הגוף כנגד דופן הבריכה, תוך כדי בעיטות עדינות במים. אם תנועות בסיסיות אלו מאתגרות מידי, ניתן פשוט להלך מעט במים ולהגביר את הקצב ככל שהמצב משתפר.

פילאטיס לכאבי גב

עקרונות תרגול פילאטיס ניתנים לשילוב עם תכנית פעילות גופנית המשחזרת את הבריאות. התרגילים מובילים ליישור עמוד השדרה וחיזור שרירי היציבה העמוקים התומכים ביישור הגב. מיומנויות אלו חשובות לטיפול בכאבי גב הנגרמים כתוצאה מפריצת דיסק.

מטופלים עם כאבים הנובעים מניוון הדיסקים והמפרקים החולייתיים מפיקים תועלת מתכנית אימוני פילאטיס, המשפרת סימטריות יציבה ובכך מפחיתה לחצים שאינם אחידים על המפרקים והדיסקים הבין חולייתיים. פילאטיס משפר את החוזק, הגמישות וטווח התנועה של השרירים בין הירכיים לכתפיים. התנועות תומכות במפרקים ומסייעות בהפחתת הלחץ על עמוד השדרה.

יוגה ופריצת דיסק

ראשית, יש להתאים את תכנית היוגה לצרכים האישיים בהדרכת מורה מנוסה. חלק מהתנוחות הנפלאות לאדם אחד, עשויות להזיק לאחר. מרבית התנוחות משתנות בין האנשים, ומורה ליוגה מראה לכל אדם כיצד להשתמש באביזרים כגון שמיכות, מחזקים, רצועות ואביזרים אחרים המפעילים מתיחות עדינות על עמוד השדרה.

תרגול יוגה המתאים להגנה על הגב לאחר פריצת דיסק כולל ישיבה בתנוחת תשעים מעלות עם ברכיים ישרות, תוך הימנעות מרכינה קדימה במהל הישיבה, והימנעות מתנועות סיבוביות לגב. אם התנוחה גורמת לכאב, עקצוץ או חוסר תחושה, יש להפסיק מיד את התרגול.

אנשים הסובלים מפריצת דיסק נדרשים לנקוט באמצעי זהירות אלו במהלך תרגול יוגה, ולבצע את התרגילים לפי סדר ההנחיות הניתנות על ידי המדריך. ניתן להתחיל עם תנוחה אחת או שתיים ולאחר מכ להוסיף בהדרגה יותר תנוחות, במשך מספר ימים או שבועות.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן